Tuesday 3 January 2012

Cashier - Part 2

Harii kedua akuu di store , still training mcm biasa . Tapi kali ni aku sebagai 'packer'.
Berlainan dengan semalam , hari ini aku observe semua apa yang cashier patut buat .
Sempat juga aku mencatat sedikit nota . 'complicated juga tugas cashier ni ' dalam hati aku .
Keesokannya , seperti biasa aku masih lagi training sebagai 'packer'.
Nota yang aku catat , aku baca hari-hari , selalu minta tunjuk ajar dengan staff .
Hari keempat , chief cashier memberi aku greenlight untuk buka 'kaunter sendiri' . Alangkah
gembiranya aku masa tu . HAHA
Walau masa training ku belum genap seminggu , chief cashier memuji kehebatan ku , 'cepatt kau belajar ni
rip , buka kaunter bisuk ahh. ' katanya .
Kemudian , genap seminggu aku jadi cashier , dalam seminggu tu aku diperkenalkan dengan
PDV PGV PPV .

PDV / Parkson Discount Voucher - Pink
- Baucar ni digunakan untuk mendiskaunkan harga sesuatu supaya jadi
lebih murah daripada biasa .

PGV / Parkson Gift Voucher - Green
- Baucar ni pula fungsi dia lebih kurang macam duit , acctually costumer yang guna
baucar ni untuk dapat 3x extra bonuslink point .

PPV / Parkson Promotional Voucher - Yellow
-Baucar ni hanya untuk promosi , lagipun jarang dapat baucar ni .

to be continue

No comments:

Post a Comment